Panoramatické fotografie

Série článků v této kategorii nabídne prohlížení panoramatických fotografií z Jeseníků ve vysokém rozlišení. Články budou zařazovány postupně v pořadí, v jakém jsem panoramatické fotografie od roku 2010 začal pořizovat a zpracovávat. Čtěte dále, jak fotografie v plném rozlišení nejlépe prohlížet...

Číst dál...

Údolí Kobylího potoka (19. 5. 2010)

Údolí Kobylího potokaPokud pojedete z Holčovic směrem na Karlovice po málo frekventované vedlejší silnici, vyjedete nahoru nad osadu Jelení s výhledem na zemědělskou farmu. Silnice dál vede dolů z kopce do údolí Kobylího potoka (někdy nazývaný Kopýtka), kudy se dostanete až do Karlovic a dál do Vrbna. Hned na začátku údolí narazíte na nenápadnou, ale nádhernou scenérii tří chaloupek, jako z pohádky. Nádherné a klidné údolí, které vyzývá k odpočinku. Údolí je poměrně odlehlé a málo navštěvované místo, bez značených turistických cest, místo kam se rád vracím.

Nad Heřmanovickým lomem (19. 5. 2010)

Nad heřmanovickým lomemNad heřmanovickým lomem je místo, jako stvořené pro odpočinek. Vyjdete z Heřmanovic kolem lomu nahoru směrem ke kapličce a hned u ní se můžete pokochat krásnou vyhlídkou na Zlatohorskou vrchovinu (vlevo Jelení hora, vpravo Příčný vrch). Pokud budete pokračovat po cestě dál, dostanete se na hlavní silnici (Heřmanovice - Vrbno), odkud vás už přivítá úžasný výhled na Medvědskou hornatinu...

Číst dál...

Medvědská hornatina (19. a 21. 5. 2010)

Medvědská hornatinaDeštivé jaro 2010, kdy vůbec nevysvitlo slunce. Stále pršelo a hory byly zahaleny mlhou. Jeden z nejkrásnějších pohledů na Medvědskou hornatinu. V mlze se ztrácí Medvědí vrch a Orlík, masiv zakončuje Stará hora. Vpravo s lesíkem nahoře je hůrka Okrouhlá, která už patří k Zlatohorské vrchovině.

Heřmanovické prérie nad Drakovem (19. 5. 2010)

Prérie nad DrakovemToto místo jsem objevil úplně náhodou. Pokud sjíždíte na kole z odpočívadla (Prameny Opavice) u silnice nad Horním Údolím dolů do Heřmanovic, bude míjet stezku, která odbočuje doprava nahoru někam do luk a strání. Jednou jsem se po ní vydal a čekal, kam mě dovede. Objevil jsem tak naprosto jedinečné místo, zelené nekonečné louky a úžasný pohled do srdce Medvědské hornatiny. Jako prérie přecházející pomalu v les s kouzelnou atmosférou, pohled, ze kterého vyzařuje tajemství. Vše bylo skryté v mlze, zachyceno v krátké chvíli, kdy přestalo pršet.